Saturday, April 10, 2010

Nota Untuk Mu

Nota Untuk Mu.

sudah 4 tahun kisah itu.

tapi bagaikan baru semalam. ya memori indah menerpa, ketika di bangku sekolah aku menyemai rasa cinta pada insan bernama lelaki. aku tak tahu apa erti cinta sebenarnya. apa yang seronoknya? aku tak faham apa itu rindu. kau pula sungguh-sungguh nyatakan cinta, aku cuma iyakan saja dengan rasa palsu.lama juga aku bersama kau. pernah juga aku rasa kalau aku tak bercinta pun tak apa. lebih baik aku solo je. tapi kawan-kawan ramai pula yang ada pasangan. mcm tak seronok pula aku tak ada satu. aku tak faham apa yang aku mahu. aku masih tak mengerti apa itu rasanya mencintai. pelik aku lihat orang menangis, meraung-raung bila putus cinta. yang lebih kejam, aku boleh tersenyum. aku kejam kan. aku pernah cakap kat kau pasal ni dan kau cuma bertanya "kalau aku hilang, kau akan ketawa juga?"..

sangat teruk sebab aku menjawab "ya. lagipun aku tak rasa perlu semua itu,"

aku selalu berfikir yang aku tak rasa rindu, aku tak rasa cinta dan aku tak rasa nak hidup bersama kau.
selalu sangat aku fikir macam tu. sampai aku fikir aku tak kisah kalau kehilangan kau.

sampai satu hari, aku betul-betul mengerti kenapa kau hadir. sebaik aku lepaskan kau pergi.
sejak hari itu, aku tak nampak kau lagi. dan selepas 4 tahun, dengar cerita kau bahagia.

aku ingat aku tak akan apa-apa. tapi hakikatnya, aku lah yang bodoh kerana mensia-siakan kau. senyuman dan cinta kau tak lagi hadir untuk aku.baru aku mengerti apa rindu dan rasa nya cinta. aku tak pernah ada orang lain yang menghargai aku lebih dari kau. pertama dan terakhir untuk kau yang pernah menghargai aku, maaf. aku cintakan kau, walau terlambat.

4 orang menaip alphabet:

AISHA SAAD said...

kisah betol ke nih??

waahhh, sedih!!

tapi betol kita takkan hargai someone selagi dia depan kita... but bila dah takde... huaaa~

CikOo Rahsia said...

betul....

kisah drpada seseorang kpd seseorang..........

~ Ann ~ said...

wahh... aku slalu berkunjung ke sini.. sangat suka cara ko tulis..

btw ni Ann dr Gb yer.. :D

CikOo Rahsia said...

ouh yeke ann?...

thx ..
ade gak rupenye org nak hargai ape aku tulis nih.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...