Sunday, April 11, 2010

Kisah Lelaki & Gadis nya

mata aku tak boleh nak lelap semalam. dia call aku, "Jgn rosakkan diri awak. awak sangat berharga".
itu yang dia kata pada aku. em. aku fikir lama, diri aku hanya pinjaman dari Allah. aku tak nak rosakkan sesuatu yang aku pinjam, malu nanti bila masa aku nak pulangkan balik kat akhirat sana. betul kan? kita semua hanya pinjaman.

tiba-tiba kat fikiran aku bermain satu cerita tapi tak ada kaitan ngan ayat-ayat atas ni. korang hayati lah. sedih, mungkin.

Kisah Lelaki Dan Gadis.

Sebuah motosikal berkuasa tinggi membawa seorang lelaki dan gadisnya sedang memecut laju di jalan raya.mereka dalam perjalanan pulang ke rumah. Lelaki ingin menghantar si Gadis. Hari sudah gelap, pasti si ibu Gadis marah menghantar anaknya lewat pulang ke rumah.

Gadis  : Awak, jangan laju sangat. saya takut. perlahan la sikit.
Lelaki  : Jangan la takut, kan saya ada ni.
Gadis  : Tapi laju sangat ni awak. awak, kita bukan nak sampai cepat sangat. Ok je kalau lambat sikit.
Lelaki  : Yelah sayang. tapi tak apa, bukan apa sangat laju macam ni.
Pertama kali Lelaki memanggil 'sayang' pada si Gadis. si Gadis cuma diam. 
Masih di atas motosikal berkelajuan tinggi.
Lelaki  : Sayang, awak cintakan saya?
Gadis  : Ya.
Lelaki : Sebutlah..
Gadis : Saya cintakan awak.
Lelaki : Saya cintakan awak juga (sambil tersenyum. terharu)
Gadis  : .........
Lelaki : Sayang, topi keledar ni mengganggu la. boleh tak awak bukak dan awak pakai je lah
( si Lelaki tidak membawa satu lagi topi keledar buat si Gadis, kerana mereka tidak jangka berjumpa hari itu)
Gadis : Baik..
Lelaki : Sayang...,
Gadis : Ya...
Lelaki : Boleh tak awak peluk saya kuat-kuat? Saya rasa sejuk.
Gadis : Boleh..(memeluk si lelaki..)..awak sejuk lagi tak?
Lelaki : Dah kurang.. jangan lepaskan ya sayang.

Berita esok nya.
Sebuah motosikal terbabas. seorang penunggang dan pembonceng terlibat dalam kejadian merempuh sebuah trailer. penunggang meninggal di tempat kejadian, manakala pembonceng tercedera ringan dan sedang dirawat di hospital. punca kemalangan telah disahkan dan adalah berpunca daripada brek motosikal yang tidak berfungsi yg ditunggangi oleh mangsa......



Si Lelaki menekan brek ketika motor dirasakan hilang kawalan dengan sendiri. brek tidak berfungsi. dia tidak ingin mengatakannya pada si Gadis kerana tidak mahu membimbangkan si Gadis. perkara terakhir yang dia ingini ialah menyelamatkan si Gadis. kerana itulah dia memberikan topi keledar tersebut, sanggup mempertaruhkan nyawa nya.
kata-kata dan pelukan si Gadis yang menguatkan dirinya, walaupun dia terpaksa pergi dari sisi si Gadis buat selamanya.

Pengajaran : Jangan bawa motor laju-laju, ingatlah orang tersayang.

P/s : cara aku tulis berkesan ke?

dedikasi untuk bf aku yang suka sangat bawa laju-laju.

2 orang menaip alphabet:

Anonymous said...

besh besh cete nie.. so sweet

CikOo Rahsia said...

sweet. tapi sedih sangat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...